Szerintünk ezek voltak 2020 legizgalmasabb kampányai

Az ünnepi időszak az év legjobb lehetőségeivel kecsegtető időszaka az online marketingben, hiszen a vásárlók száma és vásárlási hajlandósága egyaránt az egekben szárnyal, ezt pedig tudják az értékesítők is. Ennek köszönhetően reklámszempontból az év végét nevezhetjük a legzajosabbnak és legtermékenyebbnek.

A nagy számok törvénye alapján pedig, ha igazán jó kampányokkal akarunk találkozni, akkor ilyenkor éri meg a leginkább megnézni, hogy milyen trendek, ötletek és újdonságok mentén készültek és készítették vásárlóikat az ünnepi szezonra a piac meghatározó szereplői. Szubjektív válogatásunkban összeszedtünk néhány olyan példát, melyben kreatív megoldásokkal sikerült egy időben reflektálni a 2020-as év sajátos hangulatára, a karácsony szellemére és az adott márka értékeire.

Gucci 

A Gucci 1994-ben játszódó, mégis évtizedeken átívelő, retro imagefilmjében a megnyugtatóan ismerős tarkabarkaságba keveredtek a hetvenes évek frizurái, a nyolcvanas évek szintipop slágerei és a kilencvenes évek technológiai antikvitásai – mindez 2020-ban, amikor az irodai karácsony, mint olyan, elképzelhetetlen: villámgyors és ellentmondást nem tűrő erejű, szívszakasztó nosztalgia.

A kereslet briliáns megteremtése után a gondtalanabb évtizedre vágyók a Gucci speciális ajándékkollekciójából válogathatva vásárolhatták meg maguknak az élményt (vagy legalább is az élményt jelképező tárgyat). 

A felhasználói élmény javítása érdekében egy rendkívül egyszerű, néhány kérdésből álló ajándékozási útmutató segítette a vásárlókat abban, hogy webshopban csak a kollekció releváns darabjaival találkozzanak, ezzel is csökkentve a lemorzsolódás arányát. A különleges, zöld csomagolásnak köszönhetően sikerült maximalizálni a kampány elérését, illetve a #GucciGift hashtag használatával rengeteg (17.000), a vágyakozás érzését tovább növelő UGC (user generated content) poszt született.

SodaStream 

A SodaStream a bolygó legnagyobb részét kitevő óceánok és azok élővilágának megmentésén fáradozik termékével, amelynek segítségével elfelejthetnénk végre az egyszerhasználatos, műanyag vizespalackokat. Ez a gondolatvilág pedig a járványhelyzet, és az amentén ismét előkerült klímakérdés állandó 2020-as jelenléte miatt talán mindannyiunknak a szokottnál nagyobb szüksége támadt az élet apró örömeinek élvezetére. Ezt a két, fókuszában abszolút kontrasztot mutató tematikát ötvözte zseniálisan a SodaStream idei karácsonyi kampánya, melyben Snoop Dogg közreműködésével könnyed humorral sikerült közvetíteni a fontos környezetvédelmi üzenetet.

A kampány elérését nemzetközi influencer-együttműködésekkel és nyereményjátékokkal erősítették az Instagramon, valamint arra ösztönözték követőiket, hogy a #the_small_things hashtag használatával osszák meg a saját életük apró örömeit és tartalmas pillanatait. 

Etsy

Az Etsy egy különböző független kézműveseket, illetve designereket tömörítő értékesítőfelület, mely ennek megfelelően kampányait részben mindig az adott évszaknak, ünnepnek, eseménynek megfelelő értékesítőire építi. Az idei karácsonyi kampányukat a jelentésteli, személyre szóló ajándékozás meghitt gondolatköre határozta meg, így az Instagram-követőiket már hetekkel karácsony előtt a gondosan kiválasztott, az alkalomnak megfelelő alkotók boltjába irányították, ezzel jelentősen megnövelve azok forgalmát.

Majd a karácsony közeledtével a keresztpromóciókon keresztül elegánsan átvezették az ünnepi forgalmat saját ajándékkártyájukra is. A kampány záróakkordjaként pedig nyereményjátékot rendeztek a 2020-as év legtöbb lájkot kapott keresztpromóciós posztjain megjelenő egyedi termékekből, ezzel a jövőbeli engagementet (bevonódást) is ösztönző gesztussal pedig kicsúcsosodott és körbe is ért minden idei kampányuk.