Kétrészes sorozatunk első részében  áttekintettük az internetes keresés alapjait, és sorra vettük a keresőoptimalizálás legfontosabb irányait 2021-ben. A folytatásban további szempontokat és technikákat mutatunk be, és az is kiderül, mi a legmeghatározóbb SEO-megközelítés, amit érdemes alkalmaznod a jövőben, hogy elősegítsd vállalkozásod online sikerét.

Organikus forgalom: kapcsolatépítés és közösségi média

A Google bonyolult Tudásgráf (Knowledge Graph) technológiája úgynevezett entitásokat ismer fel a keresési hálóban. Az ezen entitások közti kapcsolatot hagyományosan a linkek jelentették – de a Tudásgráf használatával a Google ma már a link nélküli említéseket is képes a “bizalom” jeleként, egyfajta kapcsolatként értelmezni.

Ezért fontos, hogy az interneten is otthonosan mozogjunk vállalkozásunk üzleti terében: írjunk vendégposztokat tevékenységünkhöz kapcsolódó, jó minőségű blogoknak és más kiadványoknak, dolgozzunk influenszerekkel, és használjuk a közösségi médiat. A vélemények is egyre fontosabb szerepet töltenek be a vásárlási folyamat alakításában, így tegyünk érte, hogy elégedett vásárlóink hallassák a hangjukat. Véleményüket az oldalunkon megjelentetve növelhetjük az érdeklődők bizalmát.

Helyi SEO

A helyi találatok (vagyis a közelben működő vállalatok listázása) hagyományosan fontos mivolta mellé most felzárkózik a weboldalak minőségére fordított figyelem. A Google Cégem (GMB) használatával akár termékeket is feltölthetünk, kérdésekre válaszolhatunk, vagy szálláshely-szolgáltatás esetén például foglalásokat is kínálhatunk. Ezek az ajánlatok könnyen elérhetően, a keresési listázásba integrálva jelennek meg a felhasználóknak, így fontos kiaknázható erőforrásnak számítanak bármely cég számára.

Biztonságos weboldalak

A felhasználók és adataik biztonsága a felhasználói élmény alapköve. A felhasználók nagyobb bizalommal látogatnak biztonságos oldalakat – mivel a Google az általa nem biztonságosnak tekintett oldalakon figyelmeztetést jelenít meg, ez weboldalad forgalmára is egyértelműen hatással lehet. Ellenőrizd, hogy weboldalad a HTTPS protokoll használatával garantálja a felhasználó és a website közti kapcsolat biztonságát!

Minőségi tartalom

Mind közül talán a legfontosabb trend, ami a fent taglalt elemek többségére hatással van. A reklámok jó részét mára csak zajnak tekinti a közönség, így felértékelődik a releváns, hasznos tartalom, amit a felhasználó szívesen fogyaszt, nem pedig kikerülni próbál. Kerüljük a “libatömést”, az értékesítési szándék erőszakos érvényesítését! Weboldaladon igyekezz minőségi, valóban érdekes vagy segítséget nyújtó tartalmakat közzétenni, melyekben az eladás mintegy mellékes utógondolatként jelenik meg. Érdemes megfontolnod, hogyan teheted a tartalomfejlesztést az online stratégiád egyik alappillérévé.

A SEO 2021-ben sem az alkímia egy bonyolult formája: a fenti világos alapelvek betartásával jelentősen növelheted weboldalad és ezen keresztül céged sikerét. Kellő figyelemmel te is fejlesztheted vállalkozásod online jelenlétét, ami az egyre gyorsabban digitalizálódó környezetben jövőbeni sikered egyik fontos eleme lehet!