Korábbi cikkünkben azzal foglalkoztunk, egy KKV számára miért érdekes a Linkedin, és átnéztük, hogyan érdemes megtenned az első lépéseket ezen a közösségi platformon. Ha az alapokon már túl vagy, alábbi cikkünkből megtudhatod, mire érdemes figyelned 2021-ben, hogy vállalkozásod a leghatékonyabban jelenhessen meg a Linkedinen!

Vállalkozásod Linkedin-oldala

Tisztázzuk az alapokat: minden Linkedin-aktivitás alapja, hogy vállalkozásod profiloldala a lehető legjobban ki legyen töltve, azon minden adat elérhető legyen a felhasználók számára. Itt érdemes rövid áttekintést adnod céged történetéről, értékeiről, de akár egyes, jól teljesítő munkavállalóidat is kiemelheted!

Posztolj gyakran – de ne túl gyakran!

Kutatások szerint havi 10-30 poszt elhelyezése a legüdvösebb – tehát elég heti 2-3-szor, de maximum naponta egyszer frissítéseket elhelyezned vállalkozásod Linkedin-oldalán. Ezen belül is a legjobb, ha reggel posztolsz, így többen láthatják frissítéseid, és a nap folyamán gyorsan válaszolhatsz is az esetleges kommentekre, így generálva némi extra figyelmet céged Linkedin-tevékenységére.

Használj audiovizuális tartalmakat

Jó gyakorlat, ha a túlnyomórészt szövegcentrikus hírfolyamban érdekes videókkal, saját készítésű képekkel, de akár szépen rajzolt brosúrákkal szólítod meg a felhasználókat. Olyan vizuális tartalmak is jól tudnak működni a Linkedinen, mint egy egyedi képmontázs, de jó eredménnyel használhatóak az “élőzések” (vagyis élő kapcsolások egy-egy kitüntetett eseményről) is.

Használj rövid, 1-2 perces videókat, és a videókban nyugodtan használj személyesebb hangvételt, illetve akár mutasd be vállalkozásod csapatát – ezek mind segítenek hidakat építeni céged és annak közönsége között.

Kölcsönözz másoktól is

A 4-1-1 szabály értelmében ne csak saját tartalmaidat oszd meg a professzionális közösségi hálón. Az eredetileg Twitterre kitalált szabály segít, hogy vállalkozásod Linkedin-tevékenysége valódi értéket szolgáltasson az érdeklődőknek. Lényege, hogy minden “öncélú”, tehát így vagy úgy cégedet promotáló posztra jusson egy releváns anyag újraosztása, és négy másoktól átvett anyag közzététele is. Tehát ha például olvasol egy jó cikket, ami vállalkozásod tevékenységéhez kapcsolódik, érdemes lehet elmentened, és később felhasználni a Linkedin-üzeneteid tervezésekor!

Ne csak eladni akarj

Világos, hogy a Linkedint sem színtiszta élvezetből használod, hanem abban bízol, hogy ezzel segítheted céged online sikerét. Ez azonban nem kell, hogy egyből nyilvánvaló legyen mindenki számára, aki ellátogat vállalkozásod Linkedin-oldalára. Céged közösségi jelenlétének tervezésekor tehát ne csak az értékesítésre fókuszálj, a túlzott “önpromó” taszító, de legalábbis unalmas lehet az érdeklődőknek. Próbálj ehelyett valódi értéket közvetíteni, hasznos információkat megosztani, tényleg kapcsolatot tartani közönségeddel a Linkedinen!

Influenszerek és hashtagek

Hírességek is használják a termékeidet vagy szolgáltatásaidat? Esetleg felfutóban van egy témájában releváns blog? Alakíts ki együttműködéseket ezekkel a szereplőkkel! A Linkedinen másokat is megjelölhetsz posztjaidban, de akár közösen is létrehozhattok új tartalmakat. Ezek elérését pedig nagyban növelheted a megfelelő #hashtagek használatával.

A Linkedin és más közösségi platformok használata nem nagy ördöngösség. Ha beépíted mindennapjaidba, villámgyorsan kialakíthatod vállalkozásod folyamatos és szabatos jelenlétét a Linkedinen– az oda készült tartalmakat pedig bátran újrahasznosíthatod más közösségi platformokon.