A pandémia hatására robbanásszerűen megnőtt az online vásárlások száma a tavalyi évben, amelynek hatására a Shopify februárban bejelentette, hogy Shop Pay-nek keresztelt belső fizetési rendszerüket kiterjesztik a legnépszerűbb közösségi platformokra.

A Shopify nem a legnépszerűbb webshopmotor Magyarországon, a Shop Pay fizetési kapu pedig nemcsak a közösségi felületeken nem érhető el, hanem itthon egyáltalán nincs integrálva a Shopify webáruházakba. A bejelentésnek ennek ellenére is van regionális relevanciája, mert a Shopify saját felmérése szerint az online vásárlás szokásrendszere átalakulóban van: a fogyasztók jelentős része vásárolni is valamelyik social media felületre jár.

„A Facebook továbbra is az egyik legnépszerűbb értékesítési és marketingcsatorna a kereskedőink számára” – mondta Carl Rivera, a Shopify vezérigazgatója, majd hozzátette: a közösségi felületeken történő vásárlást az online kereskedelem dinamikusan növekvő területének tekinti, amelyet főként az a fiatalabb korosztály vezérel, akik nagyobb valószínűséggel használják a közösségi médiát új márkák felfedezésére.

A Shopify jelentése szerint a fiatalabb online vásárlók 28 százaléka mondta azt, hogy közösségi médián keresztül vásárolt, míg a középkorúak 20 százaléka és az idősebb fogyasztók 8 százaléka. Emellett a független kiskereskedőktől vásárló fiatalabb fogyasztók 54 százaléka fedezi fel a márkákat a közösségi médián keresztül, míg a középkorúak 43 százaléka és az idősebbek 25 százaléka.

Az 5WPR által közzétett fogyasztói kultúráról szóló 2020-as jelentés megerősíti, hogy habár a fizikai térben létező, hagyományos üzletek még mindig részét képezik az értékesítési tölcsérnek, a fiatal felnőttek 82 százaléka impulzív vásárló, azaz hajlandó megvásárolni egy terméket azért, hogy kiderüljön, tetszik-e neki valóban. A közösségi médiafelületek uralkodó generációjának 57 százaléka fedezi fel a divattrendeket a közösségi felületeken, így az ő esetükben a legvalószínűbb, hogy online vásárolnak.

Ahogy már korábban kitértünk erre a Hiper Business Blogon is: az internethasználat jelenkorában a klasszikusan offline élményeink megélésére és vágyaink kielégítésére tendenciózusan az online térben keresünk megfelelő helyet. A digitális tér dominanciája az élet egyre több területén válik evidenssé, ez alól mára nem jelent kivételt a kereskedelem sem. Mit kell tehát csinálnia egy vállalkozásnak ahhoz, hogy sikeres legyen? Instagram webshopot.