Mint azt korábbi cikkünkben górcső alá vettük, az e-mail marketing bizonyos esetekben az egyik leghatékonyabb vásárlásösztönzési eszköz lehet.

Bár az e-mailre inkább szöveges formátumként gondolunk, valójában itt is igen fontos a képek szerepe – nem mindegy tehát, hogy hogyan és milyen képeket használsz a digitális kommunikáció e formájában. Vegyük sorra a legalapvetőbb tippeket, amelyek segítségével kimaxolhatod az e-mail marketing erejét!

A képek szerepe az e-mail marketingben

E-mailjeid hatékonyságát jelentősen javíthatja, ha megfelelő képeket használsz. Az üzenethez és vállalkozásod vizuális világához passzoló, jól megválasztott képek segíthetnek abban, hogy jövőbeni vásárlóidat a neked kedvező akciók (átkattintás, kapcsolatteremtés, vásárlás, stb) irányába tereld.

Kutatások szerint az emberek 80%-a azonnal törli a kéretlen leveleket – emellett azonban 65%-uk állítja magáról, hogy vizuálisan könnyebben tanul. A képek tehát segíthetnek megragadni a levél címzettjeinek figyelmét, így üzeneted kisebb eséllyel végzi a lomtárban.

Típustól függően egy e-mailben nagyjából 3-10 kép elhelyezése javasolt, ennél több már zavaró lehet. A legtöbb vállalat a stockfotókat, vagyis az online képügynökségek által kínált, illusztrációnak szánt képeket részesíti előnyben, és egy KKV esetében talán nem is reális elvárás a saját képek használata. De ez nem is probléma, amíg átgondoltan használod a megfelelő képeket!

Hogyan használj képeket az e-mailekben?

Első és legfontosabb: figyelj a szerzői jogokra! A stock oldalakról vásárolt képeknél egyértelműbb a helyzet, de ha például ingyenes képkeresőkkel dolgozol, ügyelj rá, hogy ne sérts szerzői tulajdont, a képek jogi háttere (üzleti felhasználásra is) tisztázott legyen.

Kerüld a klisés, túlhasznált képeket. Az ezerszer látott képek viseltesen hatnak, és szándékaiddal ellenkező hatást érhetnek el.

Maradj releváns. Talán egyértelmű, de ha horgászeszközöket forgalmazol, egy mosógépről készült kép nem a siker záloga… Ennél kevésbé egyértelmű esetekben is fontos, hogy igyekezz a “témánál maradni”.

Mutass élő embereket! Ez még stockfotók esetén is igaz, de még jobb, ha valódi személyekről, például a munkatársaidról készült képeket is használsz – sőt, akár kérd meg vásárlóidat, hogy töltsenek fel saját magukról (és persze a termékedről) készült képeket! Ezzel ráerősíthetsz e-mailjeid személyes jellegére. Ha vásárlóid képeit használnád, előbb ne feledkezz meg engedélyt kérni tőlük!

Az átkattintási arányt növelheti, ha a fotón szereplő emberek a kép környékén elhelyezett gomb felé fordulnak vagy arra mutatnak!

Számolj a képmérettel is. E-mailben nem helyezhetsz el túl nagy képeket (sem a képernyő százalékában kifejezve, sem pedig a file méretét tekintve), mert az zavaró lehet, és lassítja az e-mail megnyitását is.

Cukiság. Igen, még mindig működik. Ha passzol vállalkozásod tevékenységéhez és arculatához, nyugodtan használhatsz mosolygós arcokról vagy kiskutyákról készült képeket, vagy egyéb, jókedvet sugárzó vizuális megoldásokat.

Alt text és alternatív megoldások. Figyelj rá, hogy az e-mailed képek nélkül is működjön, hiszen sok e-mail kliensben alapból le van tiltva a képek megjelenítése! Ebben segíthet az ‘alt text’ használata, melyet a kép feltöltésekor tölthetsz ki – címzettjeid ezt a szöveget fogják látni, ha a kép megjelenítése valamilyen okból akadályba ütközik.

+1: Optimalizálj! Nem tudhatod, hogy címzettjeid milyen eszközön fogják megnyitni az e-mailt, ezért ügyelj rá, hogy mobiltelefonon ugyanolyan szépen mutasson az üzeneted, mint egy számítógép képernyőjén.

Az e-mail marketing, és azon belül a képek megfelelő használata nem ördöngösség. Ez a pár egyszerű tipp segít, hogy ennyivel is hatékonyabban működjön digitális stratégiád e-mailes lába, ezzel is optimalizálva vállalkozásod online jelenlétét!